Παρασκευή, 15 Μαΐου 2009

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ - STOP! ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 16 ΜΑΗ ΣΤΙΣ 12:00 ΣΤΟΝ ΚΟΥΤΑΛΑ

Πήραμε κι αναδημοσιεύουμε το πιο κάτω κείμενο-καταγγελία-πρόσκληση από την τοπική Επιτροπή ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α στο ΒΥΡΩΝΑ-ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ-ΠΑΓΚΡΑΤΙ.



Στηρίζουμε κι εμείς από τα Μεσόγεια την Πρωτοβουλία ενάντια στους Νέους Αυτοκινητόδρομους και την κινητοποίηση στις 12:00 το Σάββατο 16 Μάη στη διασταύρωση Σακέτα-Κουταλά της περιφερειακής Υμηττού στον Καρέα-Βύρωνα.



Το έγκλημα όμως δεν περιορίζεται μόνο στον Υμηττό. Το νέο Ρυθμιστικό που ανακοίνωσε ο Σουφλιάς πριν 1 μήνα, τσιμεντοποιεί κι όλη την περιοχή Μεσογείων, παραδίδοντάς τη στα οργανωμένα συμφέροντα εργολάβων και πολυεθνικών. Σύντομα θα επανέλθουμε και με δική μας ανακοίνωση. Δεν θ' αφήσουν



Δείτε και το blog της Πρωτοβουλίας Καρέα

http://protovkareas.blogspot.com/



και της Πρωτοβουλίας Αγώνα ενάντια στους νέους Αυτοκινητόδρομους

http://www.protovoulia-agona.blogspot.com/





ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ - ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ, ανακοινώνει το τελευταίο διάστημα σημαντικές αλλαγές που αφορούν την Αττική και το περιβάλλον.

Με το σχέδιο τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος του 1978 «περί Προστασίας του ορεινού όγκου του Υμηττού», το βουνό επιδιώκεται να χαρακτηριστεί «αστικό πάρκο», να χωριστεί σε 8 ζώνες για διαφορετική εκμετάλλευση της κάθε μιας, να επιτραπεί η δόμηση εκπαιδευτηρίων και άλλων «κοινοφελών» χρήσεων, όπως και η κατασκευή αυτοκινητόδρομων και να νομιμοποιηθούν όλες οι μέχρι τώρα παράνομες εγκαταστάσεις σε αυτό. Φανερό είναι ότι το δάσος και η όποια προστασία του θα είναι παρελθόν.

Με τα σχέδια για τους νέους αυτοκινητόδρομους μήκους πάνω από 30 χλμ, τους κόμβους και τη σήραγγα προς τα Μεσόγεια έρχεται αναπόφευκτα η καταστροφή μεγάλων τμημάτων του δάσους του Υμηττού και η αύξηση της κυκλοφορίας στις γύρω περιοχές. Μόνο η κατασκευή του κόμβου στον Κουταλά προβλέπει την αποψίλωση 130.000 τ.μ. δάσους. Ο σχεδιασμός τους κυριαρχείται από την ενίσχυση της χρήσης του Ι.Χ., αδιαφορώντας για τα μαζικά μέσα μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι με το κόστος της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων θα μπορούσε να κατασκευαστεί μια νέα γραμμή μετρό με 16 σταθμούς. Την ίδια ώρα η Αττικό Μετρό δηλώνει για τη γραμμή U5 (που η δημοτική αρχή του κ. Χαρδαλιά πανηγυρίζει ότι θα εξυπηρετεί το Βύρωνα), ότι παραμένει στα σχέδια γιατί δεν έχει βρει ακόμα χρηματοδότηση.

Με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο προβλέπεται η επέκταση της Αθήνας προς τα Μεσόγεια, με αποτέλεσμα την περαιτέρω γιγάντωση της προς όλη την Αττική, έτσι που ο Υμηττός θα μοιάζει με το σημερινό Λυκαβηττό και οι δρόμοι της πόλης μας με τους αυτοκινητόδρομους του Λος Άντζελες. Με την παράλληλη οικοδόμηση του πρώην αεροδρόμιου του Ελληνικού, στοχεύουν σε μια τερατούπολη, με υποβαθμισμένες αλλά και πλούσιες περιοχές. Τελικό αποτέλεσμα η υποβάθμιση του επιπέδου ζωής της πλειοψηφίας των κατοίκων. Τα σχέδια για το νέο μοντέλο πόλης που προωθούν συνάδουν και με την προώθηση της αλλαγής του τρόπου ζωής των κατοίκων της πόλης μας. Μοντέλο θα είναι : δουλειά, αν υπάρχει, με εξαντλητικά ωράρια, μετακινήσεις με το κοστοβόρο Ι.Χ. αυτοκίνητο, κλείσιμο στα σπίτια-κουτιά μπροστά στην Τ.V., και αναζήτηση της όποιας αναψυχής σε τεχνητούς παραδείσους και καταναλωτικά κέντρα τύπου ΜALL ή σε αναζήτηση της φύσης μέσω των ιδιωτικών εθνικών οδών μακριά από την πρωτεύουσα.

Γίνεται φανερό ότι το φυσικό περιβάλλον θα πληγεί ανεπανόρθωτα στο όνομα της ανάπτυξης και των αναγκών κυκλοφορίας των οχημάτων. Οι περιβαλλοντικές τους αναφορές αποδεικνύονται υποκρισία και οι σχεδιασμοί τους εγκληματικοί ειδικά την περίοδο που οι συνέπειες της καταστροφής του περιβάλλοντος στο βωμό του κέρδους είναι περισσότερο από αισθητές (κλιματική αλλαγή) και οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου υφίστανται τη διαρκή υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής του και από την τσιμεντοποίηση των ελάχιστων ελεύθερων χώρων που έχουν απομείνει και την εξαφάνιση κάθε μέτρου πρασίνου. πραγματικές ανάγκες των κατοίκων για μετακινήσεις καλύπτονται αν υπάρξει πλήρες δίκτυο δωρεάν Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με τακτικά, γρήγορα και αξιόπιστα δρομολόγια. Μαζί με δίκτυα ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων οι μετακινήσεις των κατοίκων μπορούν να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η καπιταλιστική κρίση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τα έργα που θα φέρουν ανεπανόρθωτες καταστροφές και για να αντιμετωπίζεται το περιβάλλον και οι δημόσιοι χώροι ως νέος τομέας κερδοφορίας του κεφαλαίου, ούτε στο όνομα της ανάπτυξης, ούτε στο όνομα δήθεν της εξυπηρέτησης των αναγκών των κατοίκων.

Τα σχέδια της κυβέρνησης εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών. Πριμοδοτούν όλο το κύκλωμα που κερδοσκοπεί γύρω από το αυτοκίνητο (αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές κ.α.). Δικαιώνουν τις βλέψεις όσων χρόνια τώρα επιβουλεύονται την οικιστική εκμετάλλευση του βουνού (εκκλησία, καταπατητές, οικοπεδοφάγοι, real estate). Οι αυτοκινητόδρομοι θα δοθούν για εκμετάλλευση στους κατασκευαστές, μια ακόμη παραχώρηση, από την κυβέρνηση της ΝΔ, δημόσιας γης στο κεφάλαιο για κερδοσκοπία. Το ΠΑΣΟΚ, κεντρικά δια στόματος των υπεύθυνων Σπ. Κουβέλη- Γ. Μαγκριώτη, δηλώνει ότι το έργο είχε προταθεί από το ΠΑΣΟΚ και είχαν προχωρήσει τα πρώτα βήματα σχεδιασμού του. Περιορίζει τις ενστάσεις του στην προεκλογική και πελατειακή εκμετάλλευση από τη Ν.Δ., στις λεπτομέρειες σχεδιασμού του, στην τήρηση της νομιμότητας των διαδικασιών του διαγωνισμού. Παρά τις αναφορές του στο περιβάλλον και τη γιγάντωση της πόλης και ότι δυνάμεις του σε τοπικό επίπεδο δηλώνουν αντίθετες, τελικά τάσσεται υπέρ του έργου. Με ανάλογο τρόπο, εξάλλου, χειρίστηκε το θέμα ως κυβέρνηση παραχωρώντας στους κατασκευαστές («Αττική Οδός Α.Ε.»), τον αυτοκινητόδρομο στο ΒΔ τμήμα του Υμηττού σαν «Ολυμπιακό έργο».

Απέναντι στη συμμαχία της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας για το προχώρημα των επιδιώξεων τους, μόνος τρόπος ανατροπής των σχεδίων τους αποτελεί η κινητοποίηση και ο αγώνας των κατοίκων. Χωρίς ταλαντεύσεις απέναντι στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρίς τη λογική να φύγει από τη γειτονιά μου και ας γίνει κάπου αλλού, χωρίς τον περιορισμό των αντιστάσεων μόνο στον ιδιωτικό χαρακτήρα του έργου, χωρίς εμπλοκή σε διαλόγους για «καλύτερους» αυτοκινητόδρομους και συνενοχή στο τελικό αποτέλεσμα, χωρίς προτάσεις εξωραϊσμού των καταστροφών με δήθεν καλύτερες χαράξεις, χωρίς αυταπάτες για τις συνέπειες των σχεδίων τους. Με σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση. Με την πλατιά, ενωτική και μαζική κινητοποίηση των κατοίκων των περιοχών γύρω από τον Υμηττό τα σχέδια τους μπορούν να σταματήσουν.



Γι΄ αυτό στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και συμμετέχουμε στη συγκέντρωση και πορεία το Σάββατο 16 Μαΐου, στις 12 το μεσημέρι στον Κουταλά, απαιτώντας :

- Απόσυρση τώρα του σχεδίου τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος λεηλασίας του Υμηττού και απόλυτη προστασία του με απομάκρυνση όλων των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο βουνό και δεν σχετίζονται με το δασικό του χαρακτήρα. - Κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, υπόγειος ή υπέργειος με κόμβους και σήραγγες. – Ενίσχυση, βελτίωση, δωρεάν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.



ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ - ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ, ανακοινώνει το τελευταίο διάστημα σημαντικές αλλαγές που αφορούν την Αττική και το περιβάλλον.

Με το σχέδιο τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος του 1978 «περί Προστασίας του ορεινού όγκου του Υμηττού», το βουνό επιδιώκεται να χαρακτηριστεί «αστικό πάρκο», να χωριστεί σε 8 ζώνες για διαφορετική εκμετάλλευση της κάθε μιας, να επιτραπεί η δόμηση εκπαιδευτηρίων και άλλων «κοινοφελών» χρήσεων, όπως και η κατασκευή αυτοκινητόδρομων και να νομιμοποιηθούν όλες οι μέχρι τώρα παράνομες εγκαταστάσεις σε αυτό. Φανερό είναι ότι το δάσος και η όποια προστασία του θα είναι παρελθόν.

Με τα σχέδια για τους νέους αυτοκινητόδρομους μήκους πάνω από 30 χλμ, τους κόμβους και τη σήραγγα προς τα Μεσόγεια έρχεται αναπόφευκτα η καταστροφή μεγάλων τμημάτων του δάσους του Υμηττού και η αύξηση της κυκλοφορίας στις γύρω περιοχές. Μόνο η κατασκευή του κόμβου στον Κουταλά προβλέπει την αποψίλωση 130.000 τ.μ. δάσους. Ο σχεδιασμός τους κυριαρχείται από την ενίσχυση της χρήσης του Ι.Χ., αδιαφορώντας για τα μαζικά μέσα μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι με το κόστος της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων θα μπορούσε να κατασκευαστεί μια νέα γραμμή μετρό με 16 σταθμούς. Την ίδια ώρα η Αττικό Μετρό δηλώνει για τη γραμμή U5 (που η δημοτική αρχή του κ. Χαρδαλιά πανηγυρίζει ότι θα εξυπηρετεί το Βύρωνα), ότι παραμένει στα σχέδια γιατί δεν έχει βρει ακόμα χρηματοδότηση.

Με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο προβλέπεται η επέκταση της Αθήνας προς τα Μεσόγεια, με αποτέλεσμα την περαιτέρω γιγάντωση της προς όλη την Αττική, έτσι που ο Υμηττός θα μοιάζει με το σημερινό Λυκαβηττό και οι δρόμοι της πόλης μας με τους αυτοκινητόδρομους του Λος Άντζελες. Με την παράλληλη οικοδόμηση του πρώην αεροδρόμιου του Ελληνικού, στοχεύουν σε μια τερατούπολη, με υποβαθμισμένες αλλά και πλούσιες περιοχές. Τελικό αποτέλεσμα η υποβάθμιση του επιπέδου ζωής της πλειοψηφίας των κατοίκων. Τα σχέδια για το νέο μοντέλο πόλης που προωθούν συνάδουν και με την προώθηση της αλλαγής του τρόπου ζωής των κατοίκων της πόλης μας. Μοντέλο θα είναι : δουλειά, αν υπάρχει, με εξαντλητικά ωράρια, μετακινήσεις με το κοστοβόρο Ι.Χ. αυτοκίνητο, κλείσιμο στα σπίτια-κουτιά μπροστά στην Τ.V., και αναζήτηση της όποιας αναψυχής σε τεχνητούς παραδείσους και καταναλωτικά κέντρα τύπου ΜALL ή σε αναζήτηση της φύσης μέσω των ιδιωτικών εθνικών οδών μακριά από την πρωτεύουσα.

Γίνεται φανερό ότι το φυσικό περιβάλλον θα πληγεί ανεπανόρθωτα στο όνομα της ανάπτυξης και των αναγκών κυκλοφορίας των οχημάτων. Οι περιβαλλοντικές τους αναφορές αποδεικνύονται υποκρισία και οι σχεδιασμοί τους εγκληματικοί ειδικά την περίοδο που οι συνέπειες της καταστροφής του περιβάλλοντος στο βωμό του κέρδους είναι περισσότερο από αισθητές (κλιματική αλλαγή) και οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου υφίστανται τη διαρκή υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής του και από την τσιμεντοποίηση των ελάχιστων ελεύθερων χώρων που έχουν απομείνει και την εξαφάνιση κάθε μέτρου πρασίνου. πραγματικές ανάγκες των κατοίκων για μετακινήσεις καλύπτονται αν υπάρξει πλήρες δίκτυο δωρεάν Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με τακτικά, γρήγορα και αξιόπιστα δρομολόγια. Μαζί με δίκτυα ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων οι μετακινήσεις των κατοίκων μπορούν να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η καπιταλιστική κρίση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τα έργα που θα φέρουν ανεπανόρθωτες καταστροφές και για να αντιμετωπίζεται το περιβάλλον και οι δημόσιοι χώροι ως νέος τομέας κερδοφορίας του κεφαλαίου, ούτε στο όνομα της ανάπτυξης, ούτε στο όνομα δήθεν της εξυπηρέτησης των αναγκών των κατοίκων.

Τα σχέδια της κυβέρνησης εξυπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών. Πριμοδοτούν όλο το κύκλωμα που κερδοσκοπεί γύρω από το αυτοκίνητο (αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές κ.α.). Δικαιώνουν τις βλέψεις όσων χρόνια τώρα επιβουλεύονται την οικιστική εκμετάλλευση του βουνού (εκκλησία, καταπατητές, οικοπεδοφάγοι, real estate). Οι αυτοκινητόδρομοι θα δοθούν για εκμετάλλευση στους κατασκευαστές, μια ακόμη παραχώρηση, από την κυβέρνηση της ΝΔ, δημόσιας γης στο κεφάλαιο για κερδοσκοπία. Το ΠΑΣΟΚ, κεντρικά δια στόματος των υπεύθυνων Σπ. Κουβέλη- Γ. Μαγκριώτη, δηλώνει ότι το έργο είχε προταθεί από το ΠΑΣΟΚ και είχαν προχωρήσει τα πρώτα βήματα σχεδιασμού του. Περιορίζει τις ενστάσεις του στην προεκλογική και πελατειακή εκμετάλλευση από τη Ν.Δ., στις λεπτομέρειες σχεδιασμού του, στην τήρηση της νομιμότητας των διαδικασιών του διαγωνισμού. Παρά τις αναφορές του στο περιβάλλον και τη γιγάντωση της πόλης και ότι δυνάμεις του σε τοπικό επίπεδο δηλώνουν αντίθετες, τελικά τάσσεται υπέρ του έργου. Με ανάλογο τρόπο, εξάλλου, χειρίστηκε το θέμα ως κυβέρνηση παραχωρώντας στους κατασκευαστές («Αττική Οδός Α.Ε.»), τον αυτοκινητόδρομο στο ΒΔ τμήμα του Υμηττού σαν «Ολυμπιακό έργο».

Απέναντι στη συμμαχία της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας για το προχώρημα των επιδιώξεων τους, μόνος τρόπος ανατροπής των σχεδίων τους αποτελεί η κινητοποίηση και ο αγώνας των κατοίκων. Χωρίς ταλαντεύσεις απέναντι στα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρίς τη λογική να φύγει από τη γειτονιά μου και ας γίνει κάπου αλλού, χωρίς τον περιορισμό των αντιστάσεων μόνο στον ιδιωτικό χαρακτήρα του έργου, χωρίς εμπλοκή σε διαλόγους για «καλύτερους» αυτοκινητόδρομους και συνενοχή στο τελικό αποτέλεσμα, χωρίς προτάσεις εξωραϊσμού των καταστροφών με δήθεν καλύτερες χαράξεις, χωρίς αυταπάτες για τις συνέπειες των σχεδίων τους. Με σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση. Με την πλατιά, ενωτική και μαζική κινητοποίηση των κατοίκων των περιοχών γύρω από τον Υμηττό τα σχέδια τους μπορούν να σταματήσουν.



Γι΄ αυτό στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και συμμετέχουμε στη συγκέντρωση και πορεία το Σάββατο 16 Μαΐου, στις 12 το μεσημέρι στον Κουταλά, απαιτώντας :

- Απόσυρση τώρα του σχεδίου τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος λεηλασίας του Υμηττού και απόλυτη προστασία του με απομάκρυνση όλων των εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο βουνό και δεν σχετίζονται με το δασικό του χαρακτήρα. - Κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, υπόγειος ή υπέργειος με κόμβους και σήραγγες. – Ενίσχυση, βελτίωση, δωρεάν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. ΒΥΡΩΝΑ-ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ-ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ